Postcrossing nedir?

Yıllardır posta kutunuza market broşürleri, halı yıkama ilanları ve faturalardan başka bir şey gelmiyor mu? Artık üzülmeyin çünkü Postcrossing var!

Postcrossing, dünyanın her yerinden, hiç para ödemeden, adınıza kartpostal gönderilmesini sağlayan bir sistem. Tabii önce siz gönderiyorsunuz. Ne kadar kartpostal gönderirseniz, size de o kadar kartpostal geliyor.

Ayşe doğunca hemen onun adına da bir hesap açtım Postcrossing’de. Amacım onun için geleceğine kartpostallar yollanmasını sağlamak. Şöyle bir hayal kurdum: Ayşe büyüyüp İngilizce öğrendiği zaman ona bu kartpostalları birer birer hediye edeceğim. Her gün veya her hafta bir tane. Ayşe’nin Postcrossing profiline de şöyle bir mesaj yazdım: Yaşadığınız yerin en ilginç özelliğini, gününüzün nasıl geçtiğini veya çocukken size verilmiş ve işinize yaramış bazı öğütleri veya hayatın en güzel yanının sizce ne olduğunu yazabilirsiniz.
Böylece Ayşe, büyüdüğünde elinde dünyanın dört bir yanından gelmiş rengarenk ve çok ilginç cümlelerin olduğu kartpostalları olacak:) Hem de hepsi "Sevgili Ayşe" diye başlayan. Hem de hiç tanımadığı insanlardan!
Ben, Postcrossing’e üç yıldır üyeyim ve evimde bir kartpostal hazinesi var. Gelen kartpostalları arada bir çıkarıp bakmak, gruplandırmak, arkalarını okumak hala çok zevkli. Postcrossing sayesinde Finlandiya’dan bir mektup arkadaşım oldu. Sürekli dünyayı gezip bana fotoğraflar, gezi notları ve yeni kartpostallar gönderiyor (Amelie'nin babasının bahçe cücesi misali:) Bir seferinde bir deftere Finlandiya’yla ilgili bilmem gereken ne kadar şey varsa (müzik, tarih, popüler kültür, turistik yerler, spor vs) hepsiyle ilgili resimler yapıştırıp açıklamalar yazmıştı.

Geçen yıl, 9. sınıf öğrencilerine Postcrossing'den ödev notu vereceğimi söyleyince öğrencilerim ağlamaklı olmuştu ("Hocaaaam n'oooluur yaa kartpostal mı kaldı ki?"). Postcrossing yıl sonu not ortalamalarını etkiledi (bazı çocukları nottan başka bir şeyle motive edemiyorsunuz, ne yapalım:) Her sınıftan iki-üç kişi dışında tüm öğrenciler, dönem sonunda kendi adlarına Postcrossing yoluyla gelen 10 kartı bana göstererek notlarını aldılar. Not kısmı onlar için önemliydi. Benim için önemli olan, onların kendi adlarına gelen İngilizce bir şeyi okumaya çalışmaları, bundan zevk almaları, sevinmeleri ve başka kültürlere kendilerini açmalarıydı (Biliyor musunuz bir çok çocuk hala "neden onlar Türkçe öğrenmiyor da biz İngilizce öğreniyoruz?" diye soruyor. Bu proje onlara güzel bir cevap oldu:). Projenin sonunda bazıları not derdi bitmesine rağmen Postcrossing hesabını kullanmaya ve kartlarını göstermeye devam etti. Hatta aramızda değiş tokuş bile yaptık. Üzerinde rengarenk posta kutusu resimleri olan bir kartı bana vermesi karşılığında bir öğrencime 5 kart teklif ettiğimi hatırlıyorum:)

  • Yapmanız gereken şey, siteye girip kayıt olmak.
  • Bir kullanıcı adı ve şifre seçmek
  • Send a postcard ‘a tıkladığınızda e-mail adresinize, kartpostalı göndereceğiniz kişinin adres ve profil bilgileriyle beraber bir kod numarası geliyor.
  • Profilde, mesaj yazmanızı isteyip istemediği, ne tür kartlardan hoşlandığı gibi bilgiler var. Kartınızı atarken, kod numaranızı da karta yazıyorsunuz
  • Böylece kullanıcı, kartı aldığında postcrossing sistemine sizin kodunuzu girerek kartın yerine ulaştığını onaylamış oluyor.
  • O onayladığı için size de herhangi başka birinden bir kart gelmesi için hakkınız olduğu sistemde görülüyor.
  • Bir kart ortalama 15 günde gidiyor.
  • Yeni üyelerin tek seferde 5 adres alma hakkı var.
  • Eğer yeterince çok ve sık kart gönderirseniz belki haftada iki-üç gün posta kutunuza yeni bir kart geliyor ve bu müthiş bir duygu.
  • Size kart geldiğinde siz de kartın üzerindeki onay kodunu sisteme giriyorsunuz.
Adımlar, burada anlattığım kadar uzun sürmüyor. Hiç üşenmeyin, kaydolun. İnanın siz de çocuklarınız da neşeli ve sürprizlerle dolu bir hobiye kavuşmuş olacaksınız.

Not: Resimlerde, bana gelen bazı kartpostalları görüyorsunuz.




24 yorum:

  1. Gerçekten hoş olmalı... Paylaşım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. hemen şimdi deniyorum..:) cok tatlı :)

    YanıtlaSil
  3. sevgili Hilal,
    geçen yazına da yorum yazdım ama sürekli hata verdi site.umarım bu sefer ulaşır!..
    kartpostalları oldum olası severim.özellikle ortaokuldayken öğretmenlerime yollamaya bayılırdım."sevgili öğretmenim"..ingilizce seviyem yeterli olur mu emin değilim ama denemek istiyorum.hem oğlum,hem kendim için.tek sorun onları saklamak.çünkü evdeki tüm dolaplar benim mektuplarımla,ajandalarımla dolu :)

    YanıtlaSil
  4. ingilizcenin yetmediği yerde danışmanlık hizmeti verilir:)

    YanıtlaSil
  5. :) süperrr,senin de fiziksel bir merakın olursa uğra bana,iade-i faide yapalım :)

    YanıtlaSil
  6. harika birşey bu hemen bakıyorum:)

    YanıtlaSil
  7. Allah allah nasıl duymamışım daha önce ben bunu? hemen ilgilenilecek. çok sağolasın hilal paylaştığın için..

    YanıtlaSil
  8. bunu bilmiyordum supermis. hemen uye oldum, ilk 5 adresimi aldim hatta:) heyecanla kartlarimin yerlerine ulasmasini bekliyorum simdi. paylastigin icin cok tesekkurler.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. merhaba,
    bu neşeli ve okudukça keyif veren bir blog...
    çok keyif aldım,heleki de bu postta çok heyecanlandım,
    iki tıkta üye oldum,
    yarın okul dönüşü kartlarımı seçip yollayacağım,
    ve kocaman teşekkür ederim sana,
    minik ayşe'ye de minik bir öpücük...

    YanıtlaSil
  10. Merhaba,
    yazı işleri müdürü olduğum Çocuğum ve Ben Dergisi için, konuyla ilgili (bu sistemi tanıtan) bir yazı hazırlıyorum. Yukarıdaki yazınızda, bu sisteme Ayşe için üye olduğunuzu anlatan satırlara, bu tanıtım yazısında, sizin isminizle birlikte yer verebilir miyim? Hatta eğer isterseniz, Ayşe ile birlikte bir fotoğrafınızı bile yayınlayabilirim.
    nurdangencturk(et)gmail.com adresime cevap atarsanız sevinirim.sevgiler.

    Nurdan
    www.zeynep365.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. Epey zaman önce internette gezinirken ben de rastlamıştım Postcrossing'e... Ama sonra unuttum gitti. Şimdi bu yazıyı okuyunca yine çok heveslendim. Benim de birkaç ay sonra yeğenim doğacak. Ben de onun için kartpostal biriktirmeye karar verdim. Fikir için teşekkürler.
    Banu

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Hilal,
    Senden ögrendik ve artık bizde postcrossing üyesiyiz ve ilk 4 kartpostalımızı aldık bile. bugun ya da yarın sitede bu konudan bahsedeceğim, teşekkür etmek istedim sana :)
    sevgiler
    Nesrin
    www.yigitadam.com

    YanıtlaSil
  13. Yorumlar için teşekkürler. Faydalı olduysa ne mutlu bana:)

    YanıtlaSil
  14. Güzel bir fikir.. Ben de oğlum için bir adres aldım bile :)

    YanıtlaSil
  15. benim sormak istediğim birşey var, şimdi sent postcard diyince site bize bir adres veriyor ya bide id numarası veriyor, gerçekten o id ve adresi yazıp, postaneye gidip de mi gönderiyoruz kartpostalımızı yoksa image upload edip, sitenin adrese ulaştırmasını mı bekliyoruz? bu kısmını anlayamadım lütfen yardımcı olabilir misiniz? :))

    YanıtlaSil
  16. evet gerçekten postaneye gidip gönderiyorsunuz.

    YanıtlaSil
  17. tam da eşime, mektup arkadaşı edindiren sitelerden bahsedip, bir mektup arkadaşı edinelim mi dediğim bir zamanda, bu postla karşılaşmak güzel oldu. kartpostal arkadaşlığı da hoş olmalı.

    YanıtlaSil
  18. ne çocuğum, ne yeğenim, ne de yakınlarımda büyüyen bir çocuk var. ama o kadar güzel anlatmışsınız ki sanırım ben de iştirak edeceğim.

    YanıtlaSil
  19. yaa kris biraz fazla anlatmışım bu postcrossing meselesini değil mi, şimdi bir daha bakınca ne kadar çok link verdiğimi fark edip kendime güldüm:) Olun olun, siz de üye olun.

    YanıtlaSil
  20. bana kucukkenki mektup arkadaslarimi hatirlatti bu sistem.
    hatta Norvecli arkadasimla hala email ustunden yazisiyoruz.
    cok hos bir proje ben de Selim ve Kerem icin yapmak istiyorum! hemen, simdi!

    YanıtlaSil
  21. aaaa bookcrossingi biliyorumd a bunu bilmiyordum daha doğrusu detaylarını bilmiyorumdum.. öğrendim vesilenle

    YanıtlaSil
  22. harika bir sey bu! hemen uye oluyorum! tesekkurler. dualarınızın kabul olması duasıyla.

    YanıtlaSil

Eski Kitap, Yeni Kitap

Blogdaki yazılardan 2014 yılına kadar olanların toplandığı bir kitabım vardı biliyorsunuz. Bu kitabın yayıneviyle sözleşmesi çoktan bitti. B...