Ayşe'den Kişisel Gelişim

Ayşe'den annesine, babasına ve diğer büyüklere kişisel gelişim için öneriler:

  1. Üşenmeyin: Ben hiç üşenmiyorum. Annem balonu en uzağa atıyor, gidip getiriyorum ve yine oynuyoruz. Annem tekerlekleri yuvarlıyor, kanepenin altından alıyorum yine oynuyoruz. Hem de her yere emekleyerek gidiyorum, oofff çok acıyor dizlerim, düşünün. Siz iki ayak üstünde durabiliyorsunuz, lütfen bir şeyler yapmaya üşenmeyin. Sizin hayatınız daha kolay hem.
  2. Sabahları neşeli uyanmaya çalışın: Ben uyanınca gülümsüyorum. Belki annem beni kucağına alacak diye gülümsüyorumdur. O zaman siz de sabahları sizi kucağına alıp taşıyacak birini bulun.
  3. Dağınık kalabilir: Sevmiyorsunuz dağınıklığı. Annemden biliyorum, akşam geç olunca, uyku arkadaşıma filan ayağı takılmadan yürüyebilmek istiyor. Ama dağınıklık varsa yaşayan birileri vardır. Ben oyuncaklarımı dağınıklığın içinden seçiyorum.
  4. Dönen bir koltuğunuz varsa dönün: Annem beni o koltukta kucağına alıyor ve lunapark eve gelmiş gibi oluyor. Diyor ki, biz Ayşe gelene kadar bu koltukta niye hiç dönmedik ki? Diyeceğim o ki, her gün gördüğünüz için sıradan hale gelmiş eşyalarınıza bakın. Bebek gözüyle. Ev, eğlenceli olma potansiyeli taşıyan sıkıcı eşyalarla dolu. Geçen gün kanepe minderlerinden labirent yaptık! O dokunulmaz minderler daha önce hiç inmemiştir yere diye tahmin ediyorum.
  5. Yemek yerken elinizdekini paylaşın: Annem bana yemek yedirirken elime bir de küçük ekmek veriyor. Ben de küçük parçalar koparıp anneme yediriyorum. Paylaşınca daha kolay bitiyor. Bitmesiyse, sanılanın aksine, iyi bişey. 
  6. Az işiniz olsun: Mesela ben halkaları koluma geçirip bilezik yapmak veya bir kutuya kavanoz kapağı atmak gibi işleri önemsiyorum. Siz de işlerinizi azaltırsanız onları yapmaya bol bol vaktiniz kalır. Bugün mesela aynı kitabı 4 kere okuttum anneme. O kitap çok önemli çünkü. 
  7. İlk gülümseyen siz olun: Siz gülümserken karşınızdaki size gülümsemezse diye çok korkuyorsunuz. Ben de bazen niye öyle yaptıklarını anlamıyorum ama sonra hemen bana gülümseyerek karşılık veren birini buluyorum ve ötekini unutuyorum. Annem bana çok şaşırıyor. Leo Buscaglia'ya benziyorum çünkü ben biraz. 
  8. Bazen onun dediği olsun: Misal annem beni her akşam kendi istediği saatte uyutmaya çalışıyor. Direniyorum ağlıyorum olmuyor. Beni uyutmasına izin veriyorum. Boş veriyorum. Hem faydalıymış. 
  9. Başkaları sizi gördüğüne sevinsin: Biliyorum yetişkinler için her zaman kolay değil ama. Siz olsanız sizi gördüğünüze sevinir miydiniz? Ben gittiğim yerlere neşe ve oyun götürüyorum. Siz ne götürüyorsunuz?
  10. Az ve öz konuşun: O kadar az ve öz konuşun ki, söylediklerinizin tadına doyamasınlar. Ne olur bi daha söyle! ne olur şunu da söyle! diye tezahürat yapsınlar. Misal ben sadece "mama" ve "baba" diyorum. Daha çok şey söylemem için deli oluyorlar.
  11. Her şeyi bilmeyiverin: Boş boş bakın. Anlamayın. Anlamamazlıktan gelin bazen. 15 kere söylemelerine izin verin. Dünya, size bir şeyler öğretmek için can atan insanlarla dolu. Bana bir şey öğretme fırsatı, sanırım annemle babamın hayatlarındaki en mühim şeylerden biri. Ne kadar bilmiyor ben, onlar o kadar bilgili hissediyor. hihi.
  12. Güvenebileceğiniz bir kişiniz olsun: Ben iki tane buldum. Annemin kucağında sakinleşiyorum, babamla ayakta güven oyunu oynuyorum. Büyüyünce zor oluyormuş, öyle duydum. Güvenmeyi öğrenin. 

13 yorum:

  1. FATMA ZEHRAEkim 21, 2010

    Bu ne kadar güzel bir yazı:)) Gece gece okul evraklarının arasında boğuşmaktan bıkıp sitenize girdim veee çok mutlu oldum..Yüzümdeki gülümseme için teşekkürler.Sevgiyle kalın:))

    YanıtlaSil
  2. Ahh, bayıldım bu yazıya :)
    Çok güzel düşünülmüş, zevkle gülümsedim yazı boyunca :)

    YanıtlaSil
  3. ne kadar tatlı bir yazı bayıldım : )

    YanıtlaSil
  4. Ayşecik ne çok şey katıyorsun hepimize,annenin annelikle iyice derinleşen gönlüyle..

    YanıtlaSil
  5. ilahi Hilal :) nerden aklına geldi bu yazıyı yazmak bikmiyorum ama hakkaten iyi düşünmüşsün. Çocuk gözüyle bakmaya çalışmak ne de hoş oldu. çok çok doğru tespitler bunlar...

    YanıtlaSil
  6. Ayyy Anne Cafe :) Çok zevkliydi okuması .Minnak büyüyor desene .

    YanıtlaSil
  7. hilal çok güzeldi... ne kadar da doğru hepsi, bakış açısı farkı işte :)))

    YanıtlaSil
  8. ayşe'yi her bebeğin kesinlikle dinlemesi, kendilerine örnek alması lazım:))) ama uzun zamandır olmayan bir de ayşe fotoğrafı olsaydı, süper olurdu.

    YanıtlaSil
  9. Harika bir bakış açısı! Biraz kafam karıştı, kim neyi yapacak, ama olsun :)

    YanıtlaSil
  10. Ayşeciğim,
    Harikasın bebeğim. Yazdıklarından dersimi aldım. Hatta yanımda gezdirip arada sırada bakmak için yazının bir çıktısını da aldım. Her sey hep gönlünce olsun. Tatlı anneni öp bizim için

    YanıtlaSil
  11. Evet onlardan alacağımız çok şey var:)

    YanıtlaSil
  12. :) guzel tavsiyeler !

    YanıtlaSil

Eski Kitap, Yeni Kitap

Blogdaki yazılardan 2014 yılına kadar olanların toplandığı bir kitabım vardı biliyorsunuz. Bu kitabın yayıneviyle sözleşmesi çoktan bitti. B...