Küçük Zen Bahçesi ve Kum Kavanozu

Böyle ruhsal yolculuklardan filan bahseden bir hikayenin başlığı gibi oldu değil mi?:)
Oysa sadece kumla yapılacak iki şeyden bahsedeceğim. Bunları Magic Onions'ta görmüştüm. Aslında ileride Ayşe için olabilir ama şimdilik kendime eğlence olsun diye yaptığım şeyler.

1. Kum Kavanozu (I-Spy Kavanozu demiş Magic Onions'ta)
 Uzun yolculuklarda çocukların canı sıkılmasın diye önerilen bir oyun. Çocuğunuzun kavanozda bulması için bazı küçük hazineler yerleştiriyorsunuz.
Sonra kavanozu kumla dolduruyorsunuz. Sonra yol boyunca kavanozu sallayarak hazineleri ortaya çıkarmasını istiyorsunuz. "Pembe mandal" nerede? "Balığı bul" gibi. Ben kavanozu tam doldurmadığım için hepsi ortada ama siz doldurun.

2. Küçük Zen Bahçesi: 
Kullanmadığınız bir borcamı zen bahçesine dönüştürebilirsiniz. Kabın içine kum koyun. Dışarıdan bulduğunuz dallardan bir tırmık, bir de düzleştirici yapabilirsiniz. Benim gördüğüm örnekte bir dalın ucuna midye kabuğu yapıştırarak kürek de yapmışlardı. Sıcak silikon tabancanız varsa onu kullanarak yapıştırın. Yoksa bally veya beyaz tutkalla da olur.
Peki ne işe yarar küçük zen bahçesi? Bence kumla oynamaya yarar. Kumda çizgiler çizmek, tepecikler oluşturmak, sonra düzleştirmek, sakinleştirici... Ben telefonda konuşurken oynuyorum mesela. Bazı insanlar konuşurken toz şekerle oynar, peçetelerden parçalar koparıp küçük toplar filan yapar ya, bizim ailede de var onlardan, geldiklerinde oynasınlar diye.

Eski Kitap, Yeni Kitap

Blogdaki yazılardan 2014 yılına kadar olanların toplandığı bir kitabım vardı biliyorsunuz. Bu kitabın yayıneviyle sözleşmesi çoktan bitti. B...