Ruh, Beden ve Yeni Şeyler


İyi ki bu yazıyı yayınlamamışım (yayımlamamışım) dediğiniz kaç yazınız oldu? Benim çok oldu. Daha da çoğu, keşke yayınlamasaymışım dediklerim. Ama düşünürseniz, bu biraz şuna benziyor, keşke öyle düşünmeseymişim veya keşke öyle biri olmasaymışım.

Madem ki ölüm çok yakın, korona virüs, o zaman yazıda özgür olabilir miyiz? O kadar uzun boylu değil bence. Hayatta hep kaybedecek bir şeyi yokmuş gibi yaşayınca insan, belki en unutulmaz şeyleri o zaman yaşar. Ama belki de en nazenin, en tatlı ve huzurlu şeyleri de kaybedecek şeyimiz varmışçasına camdan pabuçlarla parmak ucunda yürüyerek severiz.

Pelin Buzluk'u çok seviyorum. Ortanca'yı. Okusanız siz de sevebilirsiniz.

Öğrenmeye veya öğrenmenin kenarından bakmaya o kadar hevesliyim ki, korona yokken de bu böyleydi. Hayatta online bir eğitim kadar karşı koyamayacağım çok az şey var gibi geliyor bana. İspanyolca mı, tamam. Şamanizme giriş mi, o da olur.

Dilşad hanımın önerisiyle izlemeye başladığım On Body and Soul. Yani bu hayvaniyet içinde bunca zarafet, Macarları hep överlerdi ya doğru övmüşler. Bu filmi nasıl unuturum bilmiyorum artık. Geyikler gibi rüyalarımda gezinsin.

Bunca yol gidip, para harcayıp alabileceğimiz en değerli şey bence ne biliyor musunuz? Bir kazma ve kürek. Bunlar saplarından ayrı satılıyor, sanırım daha pahalı olsun diye öyle. Bu kazma kürekle evinizin ortasını kazabilirsiniz. Tertemiz toprağı kazıp mis gibi taze toprak kokusu bulmayı umarken,  başkasının çöpü çıktığında, kök aradığınız yerde naylon poşet ve hafriyat bulduğunuzda hayat bir süreliğine kederli bir şey olabilir. Herkes evinin ortasında hazine var sanır ama işte çoğu böyle şeylerle dolu. Onları temizlemek işte. Bence evde kalmaya çok büyük anlamlar yükleyeceksek biraz bu anlamı yükleyebiliriz. Öğretmenliğimden kurtulamıyorum. Belki de kurtulmaya çalışmamalıyım. Öğretmeye mi geldim acaba dünyaya?

İnsan yıllar geçtikçe Yılmaz Morgülün dediği gibi egolarından lego yapmayı öğreniyor olsa keşke. Keşke kendime ve diğerlerine giden yolu çok daha önceleri anlamış olsaydım diyorum bazen ama bilmiyordum işte. Neyse, her şey insan için.

1 yorum:

Eski Kitap, Yeni Kitap

Blogdaki yazılardan 2014 yılına kadar olanların toplandığı bir kitabım vardı biliyorsunuz. Bu kitabın yayıneviyle sözleşmesi çoktan bitti. B...